Dzień I – 08 kwietnia 2025 r.
Wystąpienia plenarne adresowane do organów prowadzących, przedszkoli i szkół oraz władz państwowych - Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wystąpienia w konwencjach pytań: co zamierza MEN zmienić? Co powinno być zmienione w opinii Poradniaków? Czego nie powinno się zmieniać (dobre praktyki)?
Rozpoczęcie o godzinie 10.30, planowana godzina zakończenia 16.30
Miejsce: Centrum Wystawienniczo-Kongresowe w Opolu, ul. Wrocławska 158
Szczegółowy program: https://mcwe.opole.pl/kkppp/attachments/article/8/Ikongres8.pdf
Równolegle w TV MCWE na żywo będą występowali specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz ośrodków akademickich z regionu opolskiego i śląskiego, adresujący swoje prelekcje do nauczycieli i rodziców. Zapraszamy na widownię oraz do oglądania wydarzenia on-line.
Szczegółowy program debaty: https://mcwe.opole.pl/kkppp/attachments/article/8/IkongresTV.pdf
Dzień II – 09 kwietnia 2025 r.
Wystąpienia plenarne, adresowane do organów prowadzących i szkół w aspekcie wprowadzanej zmiany w kontekście problemów dzieci/ uczniów z orzeczeniami/ opiniami wychodzących z systemu oświaty na rynek pracy. Potrzeby w opiece specjalistycznej już na etapie edukacji szkolnej, aby dokonała się z sukcesem ich tranzycja na rynek pracy.
Miejsce: Sala Musioła, Rynek – Ratusz 1
Szczegółowy program: https://mcwe.opole.pl/kkppp/attachments/article/8/Ikongres9.pdf
Równolegle w TV MCWE na żywo odbędą się DEBATY:
- Stanowisko i opinie dyrektorów szkół odnośnie oczekiwań wobec poradni psychologiczno-pedagogicznych
- Oczekiwania pracowników i dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych od nauczycieli pracujących z uczniami z SPE
- Oczekiwania środowiska oświatowego (dyrektorzy szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych) odnośnie zmian wprowadzanych przez MEN.
Podejmiemy również zagadnienia takie jak: drogie narzędzi badawcze, zadania specjalistów pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach, problemy z jakimi coraz częściej spotykają się diagności poradni psychologiczno-pedagogicznych, obszary diagnostyczne pomijane w pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych ze względów systemowych (uczeń z DCD).