modn06

BANERzik

Szanowne nauczycielki i nauczyciele przedmiotów: historia, historia i teraźniejszość, j. polski, wiedzy o społeczeństwie oraz wszyscy zainteresowani tematyką – zapraszamy na zajęcia warsztatowe prowadzone online w dn. 14.05.2024 i 10.06.2024, godz. 16.00 – 17.30 na platformie IWitness.

Ta platforma edukacyjna (iwitness.usc.edu) stworzona została przez Fundację USC Shoah. Znajdują się na niej wideo relacje świadków historii – ocalałych i świadków ludobójstw – oraz opracowane na ich podstawie zajęcia i materiały dydaktyczne. Zajęcia na platformie IWitness są interaktywne i tworzone w oparciu o założenia konstruktywizmu w nauczaniu: osoba ucząca się ma wpływ na swoje doświadczenie edukacyjne. Głównym celem zajęć jest nauka krytycznego myślenia oraz kształtowanie empatii i szacunku wobec świadków historii.

Zajęcia poprowadzą doświadczone edukatorki, współpracowniczki Fundacji Shoah – Pani Monika Koszyńska i Pani Katarzyna Kulińska, które pracują również w dziale edukacji MHŻP Polin

.

 

Tematy zajęć:

14.05.2024, godz. 16.00 – 17.30 (zapisy do dn. 10.05.24)

„Potyczki z tożsamością. Arthur Ney «Godzina próby»”

 Na przykładzie historii ocalałego z Zagłady Arthura Neya oraz źródeł omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • • Wykorzystywanie na zajęciach pierwotnych i wtórnych źródeł historycznych.
  • • Specyfika historii mówionej jako źródła pierwotnego.
  • • Planowanie procesu edukacyjnego w zajęciach wykorzystujących historię mówioną.
  • • Rola historii społecznej w nauczaniu historii.
  • • Tożsamość i wybory tożsamościowe młodych ludzi.
  • • Ukrywanie się Żydów w okupowanej Polsce.

10.06.2024, godz. 16.00 – 17.30 (zapisy do dn. 03.06.24)

„Rozmowa z Marianem Turskim”

Warsztaty poświęcone będą historii mówionej oraz wykorzystaniu nowych technologii w edukacji. Zaprezentowana zostanie jedyna w języku polskim interaktywna relacja stworzona w technologii Dimensions in Testimony. Na podstawie doświadczenia wirtualnej rozmowy z ocalałym Marianem Turskim  omówione zostaną następujące zagadnienia:

  • • Specyfika historii mówionej jako źródła pierwotnego.
  • • Użycie technologii jako medium między odbiorcą a nadawcą komunikatu.
  • • Wprowadzanie kontekstu historycznego i psychologicznego oraz przygotowanie grupy na kontakt z relacją świadka historii.
  • • Kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem nowych technologii w edukacji.

Zapisać można się na obydwa warsztaty lub wybrać jeden. Przed zajęciami, 1-2 dni wcześniej, zapisani otrzymają link do zajęć w danym dniu. Uczestnicy otrzymają też stosowny certyfikat.

Zapraszamy serdecznie

Link do zapisów: Potyczki z tożsamością. Arthur Ney «Godzina próby»    Rozmowa z Marianem Turskim