Zaproszenie na platformę IWitness
- Szczegóły
Szanowne nauczycielki i nauczyciele przedmiotów: historia, historia i teraźniejszość, j. polski, wiedzy o społeczeństwie oraz wszyscy zainteresowani tematyką – zapraszamy na zajęcia warsztatowe prowadzone online w dn. 14.05.2024 i 10.06.2024, godz. 16.00 – 17.30 na platformie IWitness.
Ta platforma edukacyjna (iwitness.usc.edu) stworzona została przez Fundację USC Shoah. Znajdują się na niej wideo relacje świadków historii – ocalałych i świadków ludobójstw – oraz opracowane na ich podstawie zajęcia i materiały dydaktyczne. Zajęcia na platformie IWitness są interaktywne i tworzone w oparciu o założenia konstruktywizmu w nauczaniu: osoba ucząca się ma wpływ na swoje doświadczenie edukacyjne. Głównym celem zajęć jest nauka krytycznego myślenia oraz kształtowanie empatii i szacunku wobec świadków historii.
Zajęcia poprowadzą doświadczone edukatorki, współpracowniczki Fundacji Shoah – Pani Monika Koszyńska i Pani Katarzyna Kulińska, które pracują również w dziale edukacji MHŻP Polin
.
Tematy zajęć:
14.05.2024, godz. 16.00 – 17.30 (zapisy do dn. 10.05.24)
„Potyczki z tożsamością. Arthur Ney «Godzina próby»”
Na przykładzie historii ocalałego z Zagłady Arthura Neya oraz źródeł omówione zostaną następujące zagadnienia:
- • Wykorzystywanie na zajęciach pierwotnych i wtórnych źródeł historycznych.
- • Specyfika historii mówionej jako źródła pierwotnego.
- • Planowanie procesu edukacyjnego w zajęciach wykorzystujących historię mówioną.
- • Rola historii społecznej w nauczaniu historii.
- • Tożsamość i wybory tożsamościowe młodych ludzi.
- • Ukrywanie się Żydów w okupowanej Polsce.
10.06.2024, godz. 16.00 – 17.30 (zapisy do dn. 03.06.24)
„Rozmowa z Marianem Turskim”
Warsztaty poświęcone będą historii mówionej oraz wykorzystaniu nowych technologii w edukacji. Zaprezentowana zostanie jedyna w języku polskim interaktywna relacja stworzona w technologii Dimensions in Testimony. Na podstawie doświadczenia wirtualnej rozmowy z ocalałym Marianem Turskim omówione zostaną następujące zagadnienia:
- • Specyfika historii mówionej jako źródła pierwotnego.
- • Użycie technologii jako medium między odbiorcą a nadawcą komunikatu.
- • Wprowadzanie kontekstu historycznego i psychologicznego oraz przygotowanie grupy na kontakt z relacją świadka historii.
- • Kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem nowych technologii w edukacji.
Zapisać można się na obydwa warsztaty lub wybrać jeden. Przed zajęciami, 1-2 dni wcześniej, zapisani otrzymają link do zajęć w danym dniu. Uczestnicy otrzymają też stosowny certyfikat.
Zapraszamy serdecznie
Link do zapisów: Potyczki z tożsamością. Arthur Ney «Godzina próby» Rozmowa z Marianem Turskim